Page 31 - BAT Llengua catalana i literatura 2 unitat 13
P. 31

                 TEXT I ACTIVITATS
 13
 85
90
95
100
105
110
115
120
Ferran: Cony, que estem competint entre nosaltres. No et donaran cap informació que no els interessi donar. No, en realitat, la cosa té el seu què. No es tracta només d’es- brinar qui està fingint, sinó també de fer que els altres s’equivoquin, perquè si tots tres endevinem qui és el fals, ja em diràs tu de què serveix la prova. Tothom guanya, i llavors què.
Enric: El paper deia que havíem d’esbrinar qui era el fals. No deia que haguéssim de competir entre nosaltres.
Ferran: Home, això ja és clar. No cal dir-ho. Som tres i només hi ha un lloc. Estem competint.
Mercè: No, ell té raó. Ben pensat, el que hem de fer és col·la- borar.
Carles: Col·laborar?
Mercè: Sí, fes-me cas. Jo no havia vist el Carles des de l’últim sopar d’Esade... Fa dos o tres anys.
Carles: Dos.
Mercè: I llavors treballava en un laboratori farmacèutic.
Carles: I encara hi treballo.
Mercè: És veritat. Vaig trobar un company fa poc i m’ho va dir. Per tant, ell no pot ser.
Carles: I tu, Mercè, estaves en una empresa de consulting. Però no recordo quina era...
Mercè: ICR.
Carles: Encara hi ets?
Mercè: No, ara estic en un banc. I no us diré quin, si no us fa res.
(Uns segons de silenci. Ferran i enric valoren les paraules de Mercè i carleS.)
Ferran: Ho veus?
Enric: Què?
Ferran: Que això no ens serveix de res. Poden estar mentint tots dos. Si un d’ells és el fals, ha mentit, i l’altre, si ho sap, no ens dirà que menteix, perquè ja sap que és el fals i no té cap necessitat de revelar-ho.
Enric: Hòstia, que difícil.
Ferran: Ells ja han explicat la seva situació laboral, ens els podem creure o no. Expliquem nosaltres la nostra i esta- rem tots quatre igual.
Mercè: Em sembla que t’equivoques. Aquesta prova no és per descobrir qui és el més espavilat, sinó per avaluar la nostra capacitat de treballar en equip. Fem-nos confian- ça. Treballem junts per descobrir qui és el fals.
JORDI GALCERAN
 1 Fixa’t en el nombre d’interven- cions de cada personatge i digues quin té un paper més actiu en aquest fragment.
Després, explica quines actuacions i propostes seves fan avançar l’ac- ció dramàtica.
2 Imagina’t que la Mercè és el mem- bre del departament de selecció de personal. D’acord amb aquest fragment, quina opinió s’hauria pogut formar dels altres tres can- didats?
3 Digues si les actituds dels per- sonatges són significatives dels processos de selecció de personal o si poden ser un exemple que valgui per a moltes altres situa- cions de la vida actual. Justifica la resposta.
4 Argumenta si la pressió psicolò- gica de les empreses sobre els seus treballadors o candidats és exagerada.
5 Argumenta si, de cara a la supera- ció dels reptes, és més avantatjo- sa la competència entre individus o la seva cooperació. Explica els avantatges i els inconvenients de cada plantejament.
Educació literària 279
 



























































   29   30   31   32   33