La Carla està disgustada perquè no pot jugar. Li han dit que no es pot moure de la cadira...
Què passa si ens trenquem una cama?
Els de tercer han presentat la coreografia d’educació física. Tots anaven de vermell, però en Teo va de verd...
És possible que els sentits fallin?
Què són els puntets que hi ha al costat dels nombres de molts ascensors? Per a què deuen servir?
La pell ens pot servir per veure-hi?
En Dani i els seus amics juguen a un joc de cartes d’animals. Cal saber-ne moltes coses per jugar bé: què mengen, si són ràpids...
Tots els animals es desplacen?
Al pati hi ha una sargantana. Li encanta prendre el sol, com a en Teo. Però no tots els animals són iguals.
Per què les sargantanes prenen el sol?
Per fer una paella de marisc es necessita arròs, però també fan falta altres ingredients...
Com són els animals d’una paella de marisc?
La Berta i els seus amics parlen del verd de les plantes, però al parc hi ha un munt de fulles marrons..
Què passa quan les fulles ja no són verdes?
L’avi de la Sara, que és apicultor, ha explicat als de tercer que les abelles són molt importants.
Quina relació tenen les abelles i les flors?
Coneixeu l’enigma del pastor i el riu? Per resoldre’l, cal pensar en les relacions entre els éssers vius.
Si no hi ha llops, tampoc no hi ha pastanagues?
Els de tercer han anat a visitar una granja. Han munyit una vaca, han recollit ous i també han après com cal cuidar els animals.
Per què hi ha granges?
La Sara, en Dani, la Berta i en Teo estan jugant a trobar què tenen en comú diferents objectes.
De què és fet, tot el que ens envolta?
Els de tercer han visitat una foneria. S’han sorprès molt de veure com és el ferro líquid.
Només el ferro pot canviar d’estat?
A l’hort de l’àvia de la Sara ha aparegut un solc que el dia abans, al matí, no hi era. Però a la tarda va ploure...
I d’on ve, l’aigua de la pluja?
Els de tercer han visitat una depuradora. Els han explicat com funciona i també els han dit que abans no n’hi havia.
Com netegem l’aigua?
A l’escola es recicla. Els alumnes estan molt conscienciats, però es pregunten si tothom ho està.
Què podem fer amb el que no fem servir?
ENTRENA'T
A vista d’ocell
Activitat interactiva sobre les característiques dels ocells.
Desplaçar-se per l'entorn
Activitat interactiva sobre com es desplacen els animals.
Eina per fer pòsters digitals
Web per fer pòsters digitals.
El mar a fons: els peixos
Vídeo sobre la biologia i l'ecologia dels peixos marins. S'hi mostra de quina manera la forma, el moviment i la coloració dels peixos es relacionen amb la seva adaptació al medi.
Els animals i l'entorn
Activitat per introduir els invertebrats.
Els animals vertebrats
Activitat interactiva de classificació dels vertebrats.
Els ocells a l'hivern
Reportatge sobre les menjadores d’ocells a la ciutat
Els rèptils
Vídeo sobre les característiques principals dels rèptils i qüestionari relacionat.
Ens fixem en els ocells
Activitat d’observació i comparació d’imatges.
Fitxa Amplia. Itinerari 5
Activitats per ampliar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 5
Activitats per repassar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Glu, glu, glu...
Activitat interactiva sobre les característiques dels peixos.
Jo repto
Activitat interactiva sobre les característiques dels rèptils.
La forma del cos i el desplaçament
Activitat sobre les característiques del cos dels animals segons com es desplacen.
Mamífers
Activitat interactiva sobre les característiques dels mamífers.
No fa gaire era un capgròs
Activitat interactiva sobre la metamorfosi dels amfibis.
Ovípars i vivípars
Activitat interactiva de classificació.
Peixos i amfibis
Activitat d’observació i comparació d’imatges.
Classifiquem animals vertebrats
Joc interactiu per classificar els animals vertebrats.
Metamorfosi d'una granota
Vídeo que mostra la metamorfosi d'una granota.