Competències específiques
C4, C9, C10
Criteris d'avaluació
- Llegir la descripció d'un animal, de forma silencionasa i en veu alta.
- Comprendre la descripció d'un animal, amb ajuda d'element gràfics.
- Reconèixer adjectius descriptius.
- Completar frases utilitzant l'ordre adequat i la concordança dels mots.
- Interpretar el contingut d'un entorn web.
Sabers
- Lectura, amb la fluïdesa adequada al nivell cognitiu, de la descripció d'un animal.
- Lectura i interpretació del contingut d'un entorn web.
- Ús d’elements gràfics i paratextuals bàsics que afavoreixen la comprensió abans, durant i després de l’experiència lectora.
- Aplicació d’estratègies de comprensió lectora abans, durant i després de la lectura (planificació, anticipació, inferències…).
- Identificació d'adjectius descriptius.
Activitat 2. Llegiu en veu alta els adjectius, aclariu-ne el significat, si cal, i comenteu quins no són adequats per descriure un animal, però sí per definir una persona.
Demaneu als nens i les nenes que juguin a descriure un animal sense dir de quin es tracta perquè els companys i les companyes l'encertin. Podeu prendre com a model algun dels animals de la galeria d'animals.
Activitat 4. Proposeu-los que, per parelles, descriguin les fotografies i que identifiquin quines característiques es corresponen amb en Foc i quines no. Per posar-los-ho més fàcil, feu preguntes segons les característiques del gat de la descripció: Té el pèl del color del foc?; Té taques de color marró?...
Activitat 5. Demaneu-los que corregeixin en veu alta les frases que han marcat com a falses perquè siguin veritat. Han de ser aquestes: El nen que escriu no és més petit que en Foc, és més gran; El gat i el nen tenen els ulls del mateix color.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per reforçar, repassar o ampliar els continguts de comprensió lectora.
També teniu una proposta descarregable amb més activitats competencials.
Galeria d'imatges d'animals per projectar i observar-ne les característiques i descriure'ls.
Per acompanyar i repassar
Activitat per completar frases amb l’opció correcta.
Activitat per completar paraules a partir d’imatges.
Per anar més enllà
Activitat per pensar i escriure noms d’animals originals.