Competències específiques

CE6, CE7

Criteris d’avaluació

6.1. Seleccionar el llenguatge matemàtic bàsic present en la vida quotidiana i donar-hi significat.

6.2. Explicar idees i processos matemàtics utilitzats en la resolució d’un problema i justificar la solució obtinguda de forma verbal, amb l’ajuda del gest o de la representació gràfica.

7.1. Reconèixer les pròpies emocions en abordar nous reptes matemàtics, ser proactiu en la cerca de possibles solucions i demanar ajuda només després d’un primer intent de solució.

7.2 Expressar actituds positives davant de nous reptes matemàtics, com ara la predisposició i la receptivitat, i entendre l’error com una oportunitat d’aprenentatge.

Sabers

  • Identificació i classificació de formes geomètriques de dues dimensions en objectes de la vida quotidiana tenint en compte els seus elements.
  • Introducció del vocabulari geomètric bàsic en la descripció verbal dels elements i les propietats de formes geomètriques senzilles.
  • Identificació i expressió de les pròpies emocions en situacions d’aprenentatge de les matemàtiques amb curiositat i iniciativa envers aquests aprenentatges.

Activitat 1. Podeu demanar als alumnes que, una vegada repassades les línies, pintin l'interior de les que són tancades. Això els ajudarà a diferenciar encara més bé els dos tipus de línies: si són tancades, sempre hi ha al seu interior un espai tancat que es pot pintar fàcilment. Si són obertes, en canvi, no es pot pintar cap zona ben definida, de límits ben clars.

En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.

En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.

Més activitats competencials
Enllaços
Línies obertes i tancades I

Fitxa per practicar les línies obertes i tancades.

Línies obertes i tancades II

Activitat en línia per treballar les línies obertes i tancades.