Competències específiques
CE1, CE2, CE7
Criteris d’avaluació
1.1. Interpretar la informació d’un problema i d’una situació de la vida quotidiana responent a les preguntes plantejades o fent noves preguntes.
2.2. Explorar, compartir i resoldre, parlant-ne, un mateix problema a partir de diferents propostes, sense biaix de gènere.
2.3. Demostrar la correcció matemàtica de les solucions d’un problema i la seva coherència en el context plantejat.
7.2. Mostrar actituds positives davant de nous reptes matemàtics, com ara l’esforç i la flexibilitat, i entendre l’error com una oportunitat d’aprenentatge.
Sabers
- Ús estratègic de les operacions (suma, resta, multiplicació, divisió) per resoldre situacions contextualitzades.
- Comparació i ordenació dels nombres naturals en contextos de la vida quotidiana copsant el patró que segueix el sistema de numeració decimal.
- Presa de decisions a partir de les dades.
- Foment de l’autonomia i les estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
Activitat 3. La importància d'estar molt atents a l'hora de llegir les dades de l'enunciat d'un problema quedarà fora de dubtes després de fer aquesta tercera activitat. Quan els alumnes llegeixin les quatre opcions que hi ha sobre les dades que necessitaran per respondre la pregunta, s'adonaran que sense una lectura atenta pot ser fàcil interpretar malament les dades i fer una tria errònia.
Activitat 4. A partir d'aquesta activitat, recomanem treballar per parelles. Individualment se'n sortirien bé, però entre dos és més fàcil aprendre tot el que ofereix cada activitat. En aquesta, és interessant fixar-se que el text afegit a la pregunta (els nens i les nenes) exclou la persona adulta que els acompanya al cinema.
En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.