Competències específiques
CE3, CE5, CE7
Criteris d’avaluació
3.2. Proposar exemples de problemes i situacions, explicar com es poden resoldre de manera raonada i argumentada si cal.
3.3. Incorporar la utilització de la visualització i del raonament geomètric com a forma de raonament per entendre i gestionar la informació referida a l’espai.
5.2. Interpretar situacions en contextos diversos reconeixent les connexions entre les matemàtiques i la vida quotidiana en situacions en què se’n pugui fer ús.
7.2. Mostrar actituds positives davant de nous reptes matemàtics, com ara l’esforç i la flexibilitat, i entendre l’error com una oportunitat d’aprenentatge.
Sabers
- Ús del vocabulari geomètric en la descripció verbal dels elements i les propietats de formes geomètriques.
- Identificació de figures transformades mitjançant translacions, girs, ampliacions/reduccions i simetries en elements de l’entorn.
- Generació de figures transformades a partir de simetries i translacions d’un patró inicial i predicció del resultat.
- Foment de l’autonomia i les estratègies per a la presa de decisions en situacions de resolució de problemes tant per donar resposta a la situació plantejada com per fer-se altres preguntes i continuar aprenent.
Activitat 1. Podeu demanar als alumnes que busquin una part de la papallona que trenca la simetria: les antenes! Després, podeu proposar-los que intentin dibuixar-les tan simètriques com sigui possible.
En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.