Competències específiques

C1, C10

Criteris d’avaluació

  • Llegir i comprendre el sentit i les idees princicpals d’una vinyeta.
  • Identificar les diferents llengües de l’entorn proper a través de la lectura.
  • Identificar i valorar la pluralitat lingüística del món.

Sabers

  • Lectura i comprensió de la vinyeta.
  • Presa de consciència de les tradicions pròpies i curiositat per aprendre'n d'alienes.
  • Identificació de llengües diverses com a eina d’aprenentatge.
  • Reflexionar sobre la diversitat lingüística en l'entorn.

Després de llegir i comentar la vinyeta del taller, consulteu les Cançons d'aniversari i demaneu-los que diguin quina cançó creuen que es canta en les escenes del còmic.

Podeu fer una cerca de cançons d'aniversari en altres llengües. Expliqueu-los que n'hi ha algunes, com la cançó anglesa "Happy birthday", que tenen versió en diferents llengües: totes tenen la mateixa melodia, però la lletra s'adapta segons la llengua.

Activitat 3. Després de relacionar els personatges dels dibuixos amb els seus països, demaneu que escriguin el nom de la llengua que es parla en cada lloc: Itàlia (italià), el Pakistan (urdú), el Japó (japonès), França (francès), el Brasil (portuguès), Anglaterra (anglès).

També teniu una proposta descarregable amb més activitats competencials.

Més activitats competencials
Enllaços
Cançons d'aniversari

Recull de lletres de cançons d'aniversari en català.

Per què bufem espelmes per celebrar el nostre aniversari?

Article del portal Curiositats.cat que parla dels orígens de la tradició de bufar espelmes i demanar un desig el dia de l'aniversari.

Atenció a la diversitat