Continguts

  • Lectura i comprensió d'un fragment narratiu.
  • Entonació i pronúncia correcta a partir de la lectura en veu alta.
  • Aprenentatge de conceptes emocionals abstractes.
  • Escriptura d'un diari personal.

Objectius

  • Comprendre un fragment narratiu.
  • Llegir un text en veu alta amb una pronúncia i una entonació correctes.
  • Aprendre conceptes emocionals abstractes i reflexionar-hi.
  • Elaborar un escrit expressiu en forma de diari personal.

La lectura d'aquest fragment d'El petit príncep és un bon recurs per plantejar el taller com una oportunitat per mantenir una conversa col·lectiva sobre l'amistat, la relació que mantenim els uns amb els altres...

A partir de la reflexió i el comentari de la relació entre la guineu i el príncep, podeu plantejar qüestions al llarg del taller sobre conceptes emocionals abstractes. Podeu comentar els comportaments de l'activitat 2 o aprofitar les paraules de l'activitat 5 per parlar de les experiències i les sensacions de cadascú.

Si voleu descobrir més coses sobre l'autor, consulteu la breu biografia d'Antoine de Saint-Exupéry. Una altra manera de fer-ho és amb la línia cronològica de la Vida i obra d'Antoine de Saint-Exupéry.

En l'apartat d'enllaços també hi trobareu un breu reportatge en motiu del 75è aniversari del Petit Príncep.

Després de llegir el text, podeu fer alguna de les activitats interactives per treballar-ne la comprensió.

Activitat 3. Promoveu una discussió inicial a partir d'aquesta pregunta: Quina mena de coses que no podem aconseguir a les botigues necessitem tots? Podeu suggerir-los que parlin de sentiments, de la família, dels amics... Feu una pluja d'idees a partir de la pregunta i anoteu les paraules que diguin a la pissarra. Després, demaneu-los que expliquin com poden aconseguir el que han anat dient.

Activitat 5. Identifiqueu si els sentiments i les sensacions de l'activitat apareixen en la lectura de manera explícita, com ara quan el petit príncep diu "Estic molt trist". Treballeu les paraules de l'activitat i els adjectius que se'n deriven. Podeu fer-ho amb l'activitat interactiva Ens hi fixem: Adjectius derivats.

Activitat 8. Si cal, recordeu algunes característiques del diari personal: s'hi expliquen fets, sentiments i desitjos, s'escriu en primera persona perquè el focus de la narració sempre és el mateix autor, es comença l'escrit amb la data del dia...

En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per reforçar, repassar o ampliar els continguts treballats.

Més activitats competencials
Enllaços
Antoine de Saint-Exupéry

Breu biografia d'Antoine de Saint-Exupéry.

Vida i obra d'Antoine de Saint-Exupéry

Línia cronològica interactiva de la vida i l'obra de l'autor d'El petit príncep.

Web oficial d'El Petit Príncep

Pàgina oficial dedicada a la repercusió i internacionalització de l'obra principal d'Antoine de Saint-Exupéry (en anglès).

El Petit Príncep fa 75 anys

Breu reportatage de l'Info-K en motiu del 75è aniversari de la novel·la El Petit Príncep.

 

Atenció a la diversitat

Per acompanyar i repassar

Ens hi fixem: Corregim errors

Activitat interactiva per identificar la paraula errònia en diferents frases relacionades amb la lectura.

Ens hi fixem: Adjectius derivats

Activitat interactiva per escriure els adjectius derivats de diferents noms.

Per anar més enllà

Escrivim: Una aventura imaginària

Activitat per escriure una aventura imaginària com si fos una entrada d’un diari personal.

Solucions