Continguts
-
Taules de doble entrada.
-
Gràfics estadístics lineals.
-
Gràfics de barres.
Objectius
-
Emplenar taules de doble entrada.
-
Elaborar gràfics estadístics lineals.
-
Elaborar gràfics de barres.
Activitat 4. Tot i que en el solucionari hem marcat les caselles que considerem més correctes, l'apreciació sobre d'on ha estat més fàcil aconseguir informació pot ser diferent per a alguns alumnes i això no vol dir que les respostes que marquin siguin incorrectes. En tot cas, caldria argumentar per què en alguns casos prefereixen la informació de la taula o d'algun dels dos gràfics.
Activitat 5. En la resolució del primer gràfic, caldrà marcar el primer punt (el corresponent a dilluns) un quadradet per sobre de la quadrícula ja que correspon al nombre 13 (fixeu-vos en la solució).
En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.
Aplicació que permet la representació precisa de tot tipus de gràfics estadístics (de barres, lineals i de sectors).
Per acompanyar i repassar
Vídeo explicatiu, pas a pas, de la construcció d’una taula de doble entrada a partir d’unes dades i activitat relacionada de consolidació.
Vídeo explicatiu, pas a pas, de la construcció d’un gràfic de barres a partir d’unes dades i activitat relacionada de consolidació.
Vídeo explicatiu, pas a pas, de la construcció d’un gràfic lineal a partir d’unes dades i activitat relacionada de consolidació.
Per anar més enllà
Activitat de pràctica de construcció d’una taula de doble entrada després de veure un vídeo explicatiu.
Activitat de pràctica de construcció i interpretació d’un gràfic de barres després de veure un vídeo explicatiu.
Activitat de pràctica de construcció i interpretació d’un gràfic lineal després de veure un vídeo explicatiu.