-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
Un cop acabada la planificació, comencem la primera fase d'investigació del projecte.
ELS ALUMNES HAN DE COMPRENDRE QUE...- Al llarg de la història s'ha observat l'Univers i que gràcies a la ciència i als descobriments fets al llarg del temps ara podem donar una explicació científica a determinats fenòmens naturals.
- El sistema solar és una part de l'Univers format per diferents astres amb característiques molt diferents.
OBJECTIUS- Adonar-se de la immensitat de l'Univers per valorar que les persones en som una part molt petita.
- Conèixer els astres que formen l'Univers i les seves característiques per aprofundir en el coneixement astronòmic i la comprensió de com és.
- Plantejar-se preguntes a partir de la informació cercada.
- Sintetitzar la informació per recordar-la millor.
- Cercar informació en determinades webs i analitzar-la per donar resposta a les preguntes que ens fem.
- Participar activament en situacions comunicatives.
- Comprendre el sentit i les idees principals d'un text oral i un text escrit.
- Saber expressar les pròpies emocions o sentiments.
- Escriure frases i textos breus a partir de la informació obtinguda.
- Comparar i relacionar dades numèriques (més gran-més petit).
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUESÀrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Lengua castellana y literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Matemàtiques
CE5. Reconèixer i utilitzar connexions entre diferents idees matemàtiques i identificar les matemàtiques implicades en altres àrees o en la vida quotidiana, interrelacionant conceptes i procediments, per interpretar situacions i contextos diversos.
Àrea d'Educació artística
CE4. Dissenyar, elaborar i difondre creacions culturals i artístiques col·laboratives, assumint diferents rols, posant en valor el procès, per desenvolupar la creativitat, el sentit de pertinença i arribar a un resultat final.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALSIndicadors operatius de la Competència digital
CD1. Fa cerques guiades a Internet i usa estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d’informació rellevant, organització de dades, etc.) amb una actitud crítica sobre els continguts que obté.
Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...- La identificació dels astres de l’Univers i les seves característiques per aprofundir en el coneixement astronòmic i la comprensió de com és.
- La utilització de diferents fonts orals i escrites per adquirir coneixements.
- La participació en situacions comunicatives.
- La capacitat d'expressar oralment les pròpies emocions i sentiments.
- La comprensió del sentit i les idees més rellevants en textos orals (vídeos i audiovisuals).
- La comprensió i extracció de les idees més rellevants d'un text escrit.
- La capacitat de sintetitzar la informació en un mapa de conceptes.
- L'escriptura de frases i textos breus a partir de models donats sobre els temes investigats.
- La lectura, relació i comparació de dades numèriques (més gran-més petit).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Cerca d'informació
- Conversa col·lectiva
- Treball en grup
- Flipped class
AGRUPACIÓ D'ALUMNES- Individual
- Tot el grup
- En grups
-
Materials
-
Materials de l’activitat
-
Descripció de l'activitat
Un cop acabada la planificació, comencem la primera fase d'investigació del projecte.
- Al llarg de la història s'ha observat l'Univers i que gràcies a la ciència i als descobriments fets al llarg del temps ara podem donar una explicació científica a determinats fenòmens naturals.
- El sistema solar és una part de l'Univers format per diferents astres amb característiques molt diferents.
- Adonar-se de la immensitat de l'Univers per valorar que les persones en som una part molt petita.
- Conèixer els astres que formen l'Univers i les seves característiques per aprofundir en el coneixement astronòmic i la comprensió de com és.
- Plantejar-se preguntes a partir de la informació cercada.
- Sintetitzar la informació per recordar-la millor.
- Cercar informació en determinades webs i analitzar-la per donar resposta a les preguntes que ens fem.
- Participar activament en situacions comunicatives.
- Comprendre el sentit i les idees principals d'un text oral i un text escrit.
- Saber expressar les pròpies emocions o sentiments.
- Escriure frases i textos breus a partir de la informació obtinguda.
- Comparar i relacionar dades numèriques (més gran-més petit).
Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Lengua castellana y literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Matemàtiques
CE5. Reconèixer i utilitzar connexions entre diferents idees matemàtiques i identificar les matemàtiques implicades en altres àrees o en la vida quotidiana, interrelacionant conceptes i procediments, per interpretar situacions i contextos diversos.
Àrea d'Educació artística
CE4. Dissenyar, elaborar i difondre creacions culturals i artístiques col·laboratives, assumint diferents rols, posant en valor el procès, per desenvolupar la creativitat, el sentit de pertinença i arribar a un resultat final.
Indicadors operatius de la Competència digital
CD1. Fa cerques guiades a Internet i usa estratègies senzilles per al tractament digital de la informació (paraules clau, selecció d’informació rellevant, organització de dades, etc.) amb una actitud crítica sobre els continguts que obté.
Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
- La identificació dels astres de l’Univers i les seves característiques per aprofundir en el coneixement astronòmic i la comprensió de com és.
- La utilització de diferents fonts orals i escrites per adquirir coneixements.
- La participació en situacions comunicatives.
- La capacitat d'expressar oralment les pròpies emocions i sentiments.
- La comprensió del sentit i les idees més rellevants en textos orals (vídeos i audiovisuals).
- La comprensió i extracció de les idees més rellevants d'un text escrit.
- La capacitat de sintetitzar la informació en un mapa de conceptes.
- L'escriptura de frases i textos breus a partir de models donats sobre els temes investigats.
- La lectura, relació i comparació de dades numèriques (més gran-més petit).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
- Cerca d'informació
- Conversa col·lectiva
- Treball en grup
- Flipped class
- Individual
- Tot el grup
- En grups