Page 10 - Fem-ho per projectes
P. 10
8
Les activitats
EL MISTERI...
Itinerari Programació Avaluació Recursos
La capsa arriba tard!
El temps passa i la capsa no arriba. Qui la porta ens explica els motius del retard. A la capsa hi ha objectes antics, rellotges, material que hem de fer servir durant el projecte
i un joc de pistes amb un repte que ens convida a investigar sobre el pas del temps i com podem mesurar-lo per organitzar-nos.
Competències i sabers
APRENENTATGE SIGNIFICATIU
Fomentem l’aprenentatge competencial, per a la vida, per ser ciutadans del món, cercant interessos propers als alumnes i amb sentit. Els nens i les nenes són els prota- gonistes del procés d’aprenentatge. Treballant fent pro- jectes adquireixen coneixements per comprendre, habili- tats per actuar i actituds per comprometre’s.
Organització d’aula
Materials Descripció de l’activitat
FITXES
Propostes d’activitats impreses per reco- llir diferents aspectes dels aprenentatges: informació, comprovacions, organització dels coneixements, avaluació o metaaprenentatge.
En els projectes partim sempre d’un repte que és fruit d’una necessitat propera als alumnes i l’organitzem for- mulant bones preguntes, preguntes que fan pensar i guien la investigació.
TENIM UN REPTE ENS ORGANITZEM I PLANIFIQUEM
CARPETA D’APRENENTATGE
És una eina per recollir tots els materials que evi- dencien els aprenentatges individuals. Conté la guia per a la família, propostes de fitxes i altres materials (adhesius, retallables, informació, mapes, imatges, gràfics, infografies, etc.). D’ús individual.
INVESTIGUEM RESUMIM RESOLEM EL REPTE I APLIQUEM