Competències específiques
CE1, CE2, CE8
Criteris d’avaluació
1.1. Iniciar-se en la interpretació de la informació d’un problema i d’una situació de la vida quotidiana responent a les preguntes plantejades o fent noves preguntes.
2.1. Emprar estratègies i formes pròpies de raonar per resoldre un problema i explicar el procés.
2.3. Comprovar que les solucions obtingudes es corresponen amb la pregunta formulada relacionant-les solucions amb la pregunta.
8.1. Participar en el treball en equip, tant en un entorn presencial com virtual, escoltar els altres i reconèixer les seves aportacions en situacions en què es comparteixi i es construeixi coneixement matemàtic de manera conjunta.
Sabers
- Realització d’estimacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
- Pràctica de la suma i la resta de nombres naturals amb flexibilitat i sentit en situacions contextualitzades, usant estratègies i eines de resolució.
- Comparació i ordenació dels nombres naturals en contextos de la vida quotidiana.
- Comprensió de l’expressió de relacions d’igualtat i desigualtat amb els signes = i ≠, < i > entre expressions que incloguin operacions.
- Participació activa en el treball en equip en matemàtiques i valoració i incorporació de les idees de tots i totes.
Activitats 1, 2, 4 i 6. Els enunciats dels problemes que es plantegen en aquestes activitats donen les dades mitjançant els dibuixos. Quan, en l'activitat 7 d'autoavaluació, preguntem als alumnes si han sabut trobar les dades d'un problema llegint l'enunciat, pot ser que alguns considerin que no perquè en el text de cada enunciat no s'hi indica mai quina quantitat de gossos hi ha o cal sumar. Però podeu explicar als alumnes que els dibuixos i els gràfics que acompanyen els textos dels enunciats també formen part d'aquests enunciats. Si han trobat les dades en els dibuixos (segur que sí), poden respondre afirmativament.
En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.
Vídeo que explica els símbols >, < i =.
Joc per sumar nombres d'una xifra o dues xifres. Els nombres només sumen fins a deu,