Competències específiques
CE3, CE6, CE7
Criteris d’avaluació
3.1. Iniciar-se en la realització de conjectures matemàtiques investigant patrons i propietats, fent deduccions i comprovant-les.
6.1. Seleccionar el llenguatge matemàtic bàsic present en la vida quotidiana i donar-hi significat.
7.1. Reconèixer les pròpies emocions en abordar nous reptes matemàtics, ser proactiu en la cerca de possibles solucions i demanar ajuda només després d’un primer intent de solució.
Sabers
- Ús d’estratègies variades de comptatge i recompte sistemàtic en situacions de la vida quotidiana.
- Realització d’estimacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
- Domini de la lectura, la representació (incloent-hi la recta numèrica), la composició i la descomposició de nombres naturals.
- Agrupació d’elements a partir de semblances i diferències d’objectes i ordenació seguint criteris qualitatius i quantitatius.
- Comprensió de l’expressió de relacions d’igualtat i desigualtat amb els signes = i ≠, < i >
- Identificació i expressió de les pròpies emocions en situacions d’aprenentatge de les matemàtiques amb curiositat i iniciativa envers aquests aprenentatges.
Activitat 5. En la pàgina del llibre s'ha encerclat, com a exemple, la xifra que representa el nombre 5. Podeu especificar als alumnes que poden encerclar els nombres més grans de cada parella, incloent-hi el nombre escrit amb lletres.
Activitat 7. Després de completar cada fila d'animals, podeu treballar la suma d'animals dibuixats pels nens i els que ja hi ha en el llibre de cada tipus. Els 5 cargols que ja hi ha més els 2 que ha dibuixat cada alumne fan els 7 cargols que ens demanen. Les 3 marietes que ja hi ha més les 4 que ha dibuixat cada alumne fan les 7 marietes que també ens demanen. Per acabar, les 2 formigues que ja hi ha més les 2 que ha dibuixat cada alumne fan les 4 formigues que ens demanen. D'aquesta manera, treballaran la suma com a efecte de completar.
Activitat 8. Una ampliació d'aquesta activitat consisteix a ordenar els vuit nombres, independentment del color, del més petit al més gran. En aquest cas, podeu dibuixar les vuit caselles i els signes "més petit que" entre aquestes, en una sola fila sense interrupcions. Si els alumnes estan engrescats amb el taller, podeu demanar-los que, per acabar, els ordenin del més gran al més petit escrivint el signe "més gran que" entre les vuit caselles.
En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.
Pàgina amb algunes propostes d'activitats senzilles que es poden fer amb daus. Us recomanem la segona activitat (els nens tiren els daus i miren qui ha obtingut el nombre més alt).
Joc per comptar fins a 9.