Competències específiques

CE3, CE6, CE7

Criteris d’avaluació

3.1. Iniciar-se en la realització de conjectures matemàtiques investigant patrons i propietats, fent deduccions i comprovant-les.

6.1. Seleccionar el llenguatge matemàtic bàsic present en la vida quotidiana i donar-hi significat.

7.1. Reconèixer les pròpies emocions en abordar nous reptes matemàtics, ser proactiu en la cerca de possibles solucions i demanar ajuda només després d’un primer intent de solució.

Sabers

  • Ús d’estratègies variades de comptatge i recompte sistemàtic en situacions de la vida quotidiana.
  • Realització d’estimacions raonades de quantitats en contextos de resolució de problemes.
  • Domini de la lectura, la representació (incloent-hi la recta numèrica), la composició i la descomposició de nombres naturals.
  •  Agrupació d’elements a partir de semblances i diferències d’objectes i ordenació seguint criteris qualitatius i quantitatius.
  • Comprensió de l’expressió de relacions d’igualtat i desigualtat amb els signes = i ≠, < i >
  • Identificació i expressió de les pròpies emocions en situacions d’aprenentatge de les matemàtiques amb curiositat i iniciativa envers aquests aprenentatges.

Activitat 5. En la pàgina del llibre s'ha encerclat, com a exemple, la xifra que representa el nombre 5. Podeu especificar als alumnes que poden encerclar els nombres més grans de cada parella, incloent-hi el nombre escrit amb lletres.

Activitat 7. Després de completar cada fila d'animals, podeu treballar la suma d'animals dibuixats pels nens i els que ja hi ha en el llibre de cada tipus. Els 5 cargols que ja hi ha més els 2 que ha dibuixat cada alumne fan els 7 cargols que ens demanen. Les 3 marietes que ja hi ha més les 4 que ha dibuixat cada alumne fan les 7 marietes que també ens demanen. Per acabar, les 2 formigues que ja hi ha més les 2 que ha dibuixat cada alumne fan les 4 formigues que ens demanen. D'aquesta manera, treballaran la suma com a efecte de completar.

Activitat 8. Una ampliació d'aquesta activitat consisteix a ordenar els vuit nombres, independentment del color, del més petit al més gran. En aquest cas, podeu dibuixar les vuit caselles i els signes "més petit que" entre aquestes, en una sola fila sense interrupcions. Si els alumnes estan engrescats amb el taller, podeu demanar-los que, per acabar, els ordenin del més gran al més petit escrivint el signe "més gran que" entre les vuit caselles.

En l'apartat "+ recursos" trobareu una proposta per treballar més activitats competencials.

En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per acompanyar i repassar o bé ampliar els continguts del taller.

Més activitats competencials
Enllaços
Juguem amb daus

Pàgina amb algunes propostes d'activitats senzilles que es poden fer amb daus. Us recomanem la segona activitat (els nens tiren els daus i miren qui ha obtingut el nombre més alt).

Quants n'hi ha?

Joc per comptar fins a 9.

Atenció a la diversitat