Competències específiques

C3, C4, C10

Criteris d'avaluació

  • Participar en una reflexió col·lectiva respectant les normes de cortesia i d’intervenció.
  • Llegir un text narratiu de manera silenciosa amb bona fluïdesa.
  • Comprendre un text narratiu i identificar-ne el sentit global i la informació més rellevant.
  • Proposar i reflexionar sobre estratègies bàsiques per a la gestió dialogada de conflictes a partir de la lectura d’un text.

Criteris d’avaluació

  • Interacció oral adequada en situacions d’aula i en contextos formals guiats.
  • Aplicació d’estratègies de comprensió lectora abans de la lectura, durant la lectura i després de la lectura d’una narració.
  • Anàlisi d’elements paratextuals i no verbals per complementar la comprensió d’un text.

Feu les preguntes inicials als alumnes per introduir els temes de la narració del taller. Els podeu demanar que expliquin els avantatges i els inconvenients de viure en una ciutat o en un poble. Després, podeu fer un exercici de deducció, a partir de l’observació de la imatge, sobre el possible tema de la història que llegiran.

Activitat 2. Una vegada resolta l’activitat, els podeu demanar que, seguint l’ordre cronològic que han marcat, facin un resum de la lectura. Cal que facin servir connectors.

Activitat 4. Aquesta activitat us pot servir per tractar el tema dels conflictes a l’aula. Podeu imaginar situacions conflictives i proposar entre tots solucions pacífiques als problemes. Entre tots, podeu fer una llista amb comportaments positius a l’aula que contribueixen a la companyonia i al respecte entre els companys. Pot ser una bona oportunitat per cohesionar el grup i promoure la bona relació entre els companys i les companyes.

Podeu aprofundir en aquest tema suggerint als alumnes que vegin un dels curts per resoldre conflictes que trobareu en l’apartat “+ recursos”.

Text discontinu. Activitat 5. Abans de resoldre l’activitat, demaneu als alumnes que llegeixin la informació dels horaris, que comentin el significat dels símbols i dels colors que hi apareixen i que resolguin l’activitat individualment. Després, comenteu les solucions entre tots.

En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per reforçar, repassar o ampliar els continguts de comprensió lectora.

També teniu una proposta descarregable amb més activitats competencials.

Més activitats competencials
Enllaços
Curts per resoldre conflictes
Blog de Nati Bergada (mestra i psicopedagoga), amb 50 curtmetratges per treballar els valors a l’aula.
Atenció a la diversitat

Per acompanyar i repassar

Després de llegir: Resumim una narració

Activitat interactiva per completar un resum de la narració llegida.

Després de llegir: Frases fetes

Activitat interactiva per revisar la comprensió de les frases fetes de la narració llegida.

Per anar més enllà

Després de llegir: Continuem el text

Activitat per imaginar una possible continuació del text.

I ara...: El transport públic

Activitat per seguir treballant el transport públic.

Solucions