Competències específiques

C3, C4, C10

Criteris d'avaluació

  • Participar en una reflexió col·lectiva respectant les normes de cortesia i d’intervenció.
  • Llegir un text narratiu de manera silenciosa amb bona fluïdesa.
  • Comprendre un text narratiu i identificar-ne el sentit global i la informació més rellevant.
  • Proposar i reflexionar sobre estratègies bàsiques per a la gestió dialogada de conflictes a partir de la lectura d’un text.

Criteris d’avaluació

  • Interacció oral adequada en situacions d’aula i en contextos formals guiats.
  • Aplicació d’estratègies de comprensió lectora abans de la lectura, durant la lectura i després de la lectura d’una narració.
  • Anàlisi d’elements paratextuals i no verbals per complementar la comprensió d’un text.

Més activitats competencials
Enllaços
Curts per resoldre conflictes
Blog de Nati Bergada (mestra i psicopedagoga), amb 50 curtmetratges per treballar els valors a l’aula.
Atenció a la diversitat

Per acompanyar i repassar

Després de llegir: Resumim una narració

Activitat interactiva per completar un resum de la narració llegida.

Després de llegir: Frases fetes

Activitat interactiva per revisar la comprensió de les frases fetes de la narració llegida.

Per anar més enllà

Després de llegir: Continuem el text

Activitat per imaginar una possible continuació del text.

I ara...: El transport públic

Activitat per seguir treballant el transport públic.

Solucions