Competències específiques
C4, C10
Criteris d’avaluació
- Llegir un text narratiu.
- Comprendre un text narratiu, identificant el sentit global i la informació rellevant.
- Aprendre expressions catalanes.
- Llegir i interpretar la targeta d'embarcament d'un avió.
Sabers
- Lectura d’un text narratiu, amb entonació i ritme adequats.
- Ús d’elements gràfics, textuals i paratextuals que afavoreixen la comprensió del text narratiu.
- Lectura i interpretació d’una targeta d'embarcament d'avió.
És important que comenceu encuriosint els alumnes amb les preguntes prèvies a la lectura. Així, també promoureu la participació dels alumnes a classe.
Activitat 2. Proposeu als alumnes que llegeixin cada una de les frases i que les busquin en la lectura per obtenir un context que els faciliti la comprensió de les expressions que no coneixen. Abans que responguin individualment, podeu comentar les expressions i fer una pluja d'idees d'altres maneres de dir el mateix que conegui cadascú.
Si cal, els alumnes poden fer una cerca de les paraules que els permetran comprendre les expressions treballades i buscar-ne altres d'alternatives. Aprofiteu per explicar-los que les expressions no es poden trobar directament en el diccionari, perquè només recull paraules. Tot i així, digueu-los que, de vegades, algunes expressions es poden trobar en el diccionari, en la definició de la paraula principal que la forma. Per exemple, si busquen "ala", els apareixeran expressions com "estar tocat de l'ala".
En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per reforçar, repassar o ampliar els continguts de comprensió lectora.
També teniu una proposta descarregable amb més activitats competencials.
Per acompanyar i repassar
Activitat interactiva per completar un resum de la narració llegida.
Activitat interactiva per identificar les frases que diu cada personatge de la narració.
Activitat per reforçar la comprensió d’un bitllet d’avió.
Per anar més enllà
Activitat per treballar les paraules polisèmiques a partir del text llegit.