Continguts
- La fracció com a part d'una unitat.
- Reconeixement d'una fracció com a part d'una col·lecció.
- Termes d'una fracció: numerador i denominador.
- Representació gràfica de fraccions.
- Ordenació de fraccions.
Objectius
- Interpretar la fracció com a part d'una unitat.
- Reconèixer una fracció com a part d'una col·lecció.
- Identificar els termes d'una fracció: numerador i denominador.
- Representar fraccions gràficament.
- Ordenar fraccions.
Activitat 2. Podeu comentar als alumnes que de fraccions equivalents a 2/5 n'hi ha infinites, igual que passa amb qualsevol altra fracció. Per exemple: 4/10, 6/15, 8/20, 10/25, 12/30, 20/50, 60/150, 200/500, etc. Multiplicant el numerador i el denominador d'una fracció pel mateix nombre, s'obté una fracció equivalent, i com que hi ha infinits nombres, també hi ha infinites fraccions equivalents a l'original.
Activitats 5-8. Les fraccions es poden representar gràficament de moltes maneres. Per exemple, hi ha moltes maneres de dividir un rectangle per aconseguir el nombre màxim de parts i poder pintar-ne o remarcar-ne les que indiqui el numerador de la fracció. A més, aquestes parts també poden correspondre a unes cel·les o unes altres. Per això les respostes del solucionari són respostes model.
Representació gràfica de fraccions, destacant els conceptes de fraccions pròpies, equivalents a la unitat i impròpies.