-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
Amb aquesta activitat comencem les fases d’investigació del projecte.
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...- Tenir salut no és solament no tenir malalties. La salut és un estat de benestar general en relació amb el nostre cos, les nostres emocions i les nostres relacions socials.
- Les diferents funcions vitals les duen a terme diferents òrgans i aparells, que ens permeten relacionar-nos amb l’entorn i obtenir l’energia necessària per créixer i fer les activitats diàries.
- Uns bons hàbits d’alimentació, higiene, descans, exercici i comportament ens ajuden a mantenir la salut.
OBJECTIUS- Observar diferents aspectes del cos i del cos en moviment en una classe d’educació física.
- Recollir dades i analitzar-les per treure conclusions en relació amb el tema que investiguem.
- Fer servir el propi cos per analitzar diferents aspectes del moviment.
- Analitzar el paper de les articulacions en el moviment de les diferents parts del cos.
- Preparar una activitat col·lectiva d’expressió corporal.
- Participar en l’avaluació de diferents activitats individuals o de grup.
- Construir continguts a partir de l’experiència.
- Treure conclusions i recollir-les.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUESÀrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
Àrea d'Educació física
CE3. Prendre part en activitats motrius individuals i col·lectives, de joc i d’expressió i comunicació corporal per integrar-les en el repertori motriu i afavorir les relacions interpersonals.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALSIndicadors operatius de la Competència digital
CD2. Crea, integra i reelabora continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic, etc.) mitjançant l’ús de diferents eines digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autor dels continguts que reutilitza.
Indicadors operatius de la Competència emprenedora
CE3. Crea idees i solucions originals, planifica tasques, coopera amb altres i en equip, valorant el procés realitzat i el resultat obtingut, per dur a terme una iniciativa emprenedora, considerant l’experiència com una oportunitat per aprendre.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...- L’establiment de connexions entre les observacions experimentals i els conceptes sobre el moviment treballats.
- La resposta a preguntes plantejades establint connexions.
- El desenvolupament de les funcions assignades en el treball en grup.
- L'ús d'una font o fonts suggerides en la recerca d’informació a preguntes plantejades.
- L'escolta activa en situacions comunicatives quotidianes i d'aprenentatge.
- El coneixement i l'aplicació de les normes de conversa: demanar el torn de paraula i tenir respecte vers els altres.
- L'escriptura de frases senzilles.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles (català).
- La participació en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal que utilitzen com a recurs expressiu el moviment.
- L'acceptació de les activitats col·lectives d’expressió triades pels companys i està d’acord amb la decisió del grup.
- L'actitud positiva participant en l’activitat escollida pel grup.
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
- L'ús de dispositius digitals disponibles com a eines de documentació i reportatge.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Conversa col·lectiva
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
- Investigació
AGRUPACIÓ- Tot el grup
- Individual
- En grups petits
-
Materials
-
Materials de l’activitat
Altres Materials
Maniquí de fusta articulat.
-
Descripció de l'activitat
Amb aquesta activitat comencem les fases d’investigació del projecte.
- Tenir salut no és solament no tenir malalties. La salut és un estat de benestar general en relació amb el nostre cos, les nostres emocions i les nostres relacions socials.
- Les diferents funcions vitals les duen a terme diferents òrgans i aparells, que ens permeten relacionar-nos amb l’entorn i obtenir l’energia necessària per créixer i fer les activitats diàries.
- Uns bons hàbits d’alimentació, higiene, descans, exercici i comportament ens ajuden a mantenir la salut.
- Observar diferents aspectes del cos i del cos en moviment en una classe d’educació física.
- Recollir dades i analitzar-les per treure conclusions en relació amb el tema que investiguem.
- Fer servir el propi cos per analitzar diferents aspectes del moviment.
- Analitzar el paper de les articulacions en el moviment de les diferents parts del cos.
- Preparar una activitat col·lectiva d’expressió corporal.
- Participar en l’avaluació de diferents activitats individuals o de grup.
- Construir continguts a partir de l’experiència.
- Treure conclusions i recollir-les.
Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
Àrea d'Educació física
CE3. Prendre part en activitats motrius individuals i col·lectives, de joc i d’expressió i comunicació corporal per integrar-les en el repertori motriu i afavorir les relacions interpersonals.
Indicadors operatius de la Competència digital
CD2. Crea, integra i reelabora continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic, etc.) mitjançant l’ús de diferents eines digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autor dels continguts que reutilitza.
Indicadors operatius de la Competència emprenedora
CE3. Crea idees i solucions originals, planifica tasques, coopera amb altres i en equip, valorant el procés realitzat i el resultat obtingut, per dur a terme una iniciativa emprenedora, considerant l’experiència com una oportunitat per aprendre.
- L’establiment de connexions entre les observacions experimentals i els conceptes sobre el moviment treballats.
- La resposta a preguntes plantejades establint connexions.
- El desenvolupament de les funcions assignades en el treball en grup.
- L'ús d'una font o fonts suggerides en la recerca d’informació a preguntes plantejades.
- L'escolta activa en situacions comunicatives quotidianes i d'aprenentatge.
- El coneixement i l'aplicació de les normes de conversa: demanar el torn de paraula i tenir respecte vers els altres.
- L'escriptura de frases senzilles.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles (català).
- La participació en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal que utilitzen com a recurs expressiu el moviment.
- L'acceptació de les activitats col·lectives d’expressió triades pels companys i està d’acord amb la decisió del grup.
- L'actitud positiva participant en l’activitat escollida pel grup.
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
- L'ús de dispositius digitals disponibles com a eines de documentació i reportatge.
- Expositiva
- Conversa col·lectiva
- Treball autònom
- Treball cooperatiu
- Investigació
- Tot el grup
- Individual
- En grups petits
Materials de l’activitat
Altres Materials
Maniquí de fusta articulat.