Page 29 - BAT1F_unitat 1
P. 29

Aprenentatge basat en situacions
  QÜESTIONS SUBORDINADES
1
Es pot canviar el món a través de l’educació?
2
L’educació té com a finalitat que els futurs ciutadans sàpiguen adaptar-se a un món canviant?
3
Què vol dir “alfabetització cultural”? És una noció innocent?
4
Quina formació té Irina Bokova? El seu punt de vista és el de l’educació? O demana a l’educació el que necessita una altra instància?
5
Ha d’estar, l’educació, al servei de l’economia? Quin és el seu fi últim?
      PROBLEMA PER PENSAR
Formar els joves en les competèn- cies que necessiten les societats i les economies és, en realitat, la finalitat de l’educació?
PER ANAR MÉS A FONS
Eduquem?
Què és educar? És el mateix educar que aprendre o ensenyar? Té sentit que hi hagi mestres en un món on els sabers estan a l’abast de tothom? Hi ha res a ensenyar? Tot es pot aprendre?
Aquestes i moltes altres preguntes poden acom- panyar una reflexió sobre l’educació.
Proposta de recerca
1 Què s’ha dit sobre l’educació al llarg de la histò- ria del pensament?
2 Quines reflexions sobre l’educació s’han fet des de la novel·la i el cinema?
3 Al nostre país hi ha diferents models escolars. Com són i quins objectius tenen? També hi ha diferències entre els models oficials de diferents països. Quins models educatius hi ha en països diferents? Tenen finalitats diferents?
             Unitats en què trobareu reflexions pertinents o relacionades amb aquesta situació:
12456789 10 11 12
     39










































































   26   27   28   29   30