Page 35 - BAT Història de la filosofia 2 unitat 9
P. 35
Aprenentatge basat en situacions
9
PROBLEMA PER PENSAR
Com cal valorar la situació? De quina manera ens poden ajudar a pensar-hi els corrents ètics de la modernitat que hem estudiat fins ara? La llei trans escocesa, cal ser defensada per la seva defensa de la dignitat de tots els éssers humans o cal ser rebutjada per les seves conseqüències indesitjables? És una llei justa però que cal reforçar per evitar l’ús que en fan els farsants o és injusta perquè posa en perill innocents? Defensa la dignitat o la posa en perill?
QÜESTIONS SUBORDINADES
1
Informa’t dels diferents corrents de feminisme actuals i explica les polèmiques que coneguis dins del pensament feminista sobre la qüestió de les persones transgènere. [GCI]
2
Quina valoració n’hauríem de fer des d’una ètica emotivista? [RP]
3
I des d’una ètica deontològica? [RP] 4
I des d’una ètica conseqüencialista? [RP] 5
El problema es pot resoldre des de l’ètica pràctica o demana una antropologia teòrica? Justifica per què penses que cal una antropologia teòrica o per què penses que no. [RP/PC]
1
2 3
PER ANAR MÉS A FONS
El dilema entre deontologia
i conseqüencialisme. El cas dels drons de guerra
Actualment tendeix a imposar-se una mentalitat utilitària conseqüencialista, que valora les coses i les accions en funció dels resultats que proporcio- nen. Creus, d’acord amb aquesta mentalitat, que els mitjans han de ser jutjats sempre i exclusivament en relació amb allò que proporcionen? [PC]
Proposta de recerca
Els defensors de l’ús de drons de guerra que col·lo- quen en una posició asimètrica els contendents (uns s’hi juguen la vida i els altres només els artefactes teledirigits) solen parlar dels beneficis d’aquesta pràctica: minimitza les baixes pròpies i, per tant, són un bé. Busca informació sobre aquesta qüestió. [GCI]
Digues si hi estàs d’acord o no. [PC]
Què es podria dir sobre aquesta qüestió des de la
posició ètica de Kant? [RP]
RP: resolució de problemes
GCI: gestió i comunicació de la informació PC: pensament crític
297