Els de la colla es proposen aprendre com funciona un àbac.
Què prefereixes, àbac o calculadora?
Els de tercer repassen els passos de la resolució d’un problema amb el conte de “La cigala i la formiga”.
Què ens poden ensenyar les rondalles?
A l’escola estan estudiant diferents obres d’art i hi han trobat molts continguts matemàtics.
Hi pot haver matemàtiques en una obra d’art?
A en Teo li agraden els fenòmens meteorològics. Aprendrà a recollir i representar dades.
Què passa al cel durant els dotze mesos de l’any?
Els de la colla volen resoldre un misteri que està investigant Sherlock Holmes en un llibre...
Com es pot resoldre el cas de la desaparició de llaminadures?
Els de la colla estan llegint el conte sobre el geni de la llàntia màgica.
Per què la multiplicació va ser una gran troballa?
Els de tercer ja són capaços de fer tot tipus de multiplicacions, però...
Quin pot ser l’element neutre de la multiplicació?
En Teo i la Berta veuen una puput. L’experiència és una primera prova del pas del temps...
Quin rellotge preferiu, l’analògic o el digital?
L’escola visita un parc d’atraccions amb zones que representen diferents ecosistemes de la Terra.
Com ens poden ajudar les matemàtiques a protegir el medi?
ENTRENA'T
En Teo i en Dani estan creant els seus propis tangrams. Podran reproduir les figures model?
Què aprenem jugant amb els tangrams?
Els de la colla han investigat com ha anat canviant la visió del planeta Terra al llarg del temps.
Com mesuraríeu la circumferència de la Terra?
En aquest itinerari en Dani i la Sara van a comprar. I compren aigua en tots tres estats!
Sabries comprar en un mercat tota sola?
En aquest itinerari aprendrem a interpretar les coordenades d’un plànol.
Com es llegeix un plànol?
La Berta estudia els diferents espais i objectes que hi ha a casa per saber on i com pot estalviar aigua.
Quanta aigua podem estalviar?
Els de tercer han visitat l’exposició “De la Terra a la Lluna”.
Com podem mesurar la distància “de la Terra a la Lluna”?
Els de la colla es troben en mig d’una tempesta i, a més de pensar com poden aixoplugar-se, es plantejaran...
Quants llamps cauen a Catalunya?
La Berta està llegint un reportatge sobre Mart, on hi ha el mont Olimp, de 21.287 metres d’altitud!
Els cims més alts del sistema solar són a la Terra?
La Sara i tota la colla coneixen nous companys a l’escola.
Quantes persones vivim a Catalunya?
ENTRENA'T
Els de la colla miren quina és la millor manera de compartir i repartir-se material de l’escola.
Quins acords podem prendre per millorar la convivència?
A la Sara i en Teo els encanta tenir cura de l’hortet de l’escola.
Com fem matemàtiques a l’hort de l’escola?
En Dani, la Sara, la Berta i en Teo han anat a veure la pel·lícula Charlie i la fàbrica de xocolata.
Quantes formes diferents pot tenir, la xocolata?
Els de la colla s’endinsen en el món de la cuina, que també és ple de matemàtiques.
Què té a veure la cuina amb les fraccions?
Tota la classe de tercer prepara un concurs. Caldrà ser molt precís amb l’ús de la balança!
Com saber el pes sense pesar?
S’acosten les festes del barri i la Berta participarà en el correfoc com a diablessa.
Com s’organitza un correfoc?
En Dani, la Sara, la Berta i en Teo visiten el casal de la gent gran del barri, on hi ha l’àvia d’en Dani.
Quines activitats matemàtiques fan al casal d’avis?
Els de tercer estan coneixent la història de Catalunya a través del patrimoni arqueològic.
Com coneixem la història a través de les excavacions arqueològiques?
La Berta ha provat d’imaginar com seria un món sense nombres.
És possible, un món sense matemàtiques?
ENTRENA'T
Fitxa Amplia. Itinerari 3
Activitats per ampliar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 3
Activitats per consolidar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Línies
Activitat interactiva sobre línies obertes i tancades.
Línies de tot tipus
Activitat per treballar els conceptes de línies corbes i tancades, recta, semirecta i segment a partir d’un quadre cubista de Juan Gris.
Línies obertes i tancades
Activitat per observar el dibuix d’entrada i trobar-hi línies obertes i tancades.
Línies rectes i línies corbes
Activitat interactiva sobre línies rectes i corbes
Recta, punt, semirecta i segment
Activitat interactiva sobre els conceptes de recta, punt, semirecta i segment.
Recta, semirecta i segment
Activitat per treballar els conceptes de recta, semirecta i segment a partir de dues fotografies.
Segment
Activitat per treballar el concepte de segment a partir de l’ItiCub.
Semirecta
Activitat per treballar el concepte de semirecta a partir d’una fotografia.