Els de quart han anat a visitar un laboratori on investiguen les espores d’alguns bolets.
Quantes espores pot tenir un bolet?
En aquest itinerari la colla de quart visita un centre de recuperació de fauna.
Quants càlculs es fan en un centre de recuperació de fauna?
A l’escola fan una revisió mèdica cada any, i avui ha tocat als de quart.
Quantes vegades respirem en un mes?
La mestra ha portat xocolata per celebrar el seu aniversari.
Hi ha preses de xocolata rodones?
En Lucas no troba el codi de barres ni la data de caducitat d’un producte...
Per què els aliments tenen data de caducitat?
La Maria passarà el pont en un balneari amb els seus avis, per cuidar cada una de les cèl·lules del cos.
Quantes cèl·lules renovem cada segon?
Els de quart fan una visita a una cova i s’hi endinsen…
Com varia la temperatura quan ens endinsem a la Terra?
La Maria ha anat a una òptica per graduar-se la vista i escollir el model d’ulleres que li agradi més!
Per a què pot ser útil combinar coses?
Amb l’escola visitem una colònia tèxtil, que era un autèntic poble on els treballadors ho tenien tot.
Com eren les colònies tèxtils a Catalunya?
ENTRENA'T
La colla de quart juga amb telèfons casolans, però l’Eloi no acaba de sortir-se’n...
El so viatja sempre a la mateixa velocitat?
Els cinc amics de la colla estan emocionats: avui participen en una gimcana d’orientació per la muntanya!
Preparem una gimcana d’orientació?
Els de quart comencen l’itinerari observant una il·lustració del llibre dels morts dels egipcis...
Com es pesa amb una balança?
Avui han convidat els de quart a un laboratori TIC d’un taller d’innovació electrònica.
Com podem aprendre “mates” amb l’electrònica?
Els de quart fan una enquesta sobre hàbits de reciclatge, reutilització i cura del medi.
Com podem tenir cura de la Terra?
Els de quart fan un viatge al passat... de més de 70 milions d’anys!
Hi ha matemàtiques en un museu de dinosaures?
En aquest itinerari i en el següent, els de quart visiten un planetari!
Treballem la circumferència i el cercle en un planetari?
Durant la visita al planetari els han projectat imatges espectaculars del sistema solar.
Un dia pot ser més llarg que un any...?
Els de la colla són a la botiga d’un institut cartogràfic.
Quins problemes ens plantejarem...?
ENTRENA'T
Amb altres companys de l’escola, els de la colla estan a punt de fer la visita a una gran planta embotelladora.
Quin és l’origen del litre?
Aquest cap de setmana la Carla i la seva família visiten el monestir de Ripoll.
Quin papa de Roma va ser un gran matemàtic...?
Avui la colla de quart va a la Vall de Núria amb les seves famílies!
Què trobarem tot pujant a la Vall de Núria?
L’Eloi i la seva família estan passant uns dies en una caseta que tenen al Delta de l’Ebre.
Com es mesuren superfícies...?
Avui els de quart aprendran a utilitzar els microscopis!
Com es treballa amb molta precisió?
Avui els de quart visiten les ruïnes d’Empúries per veure com s’hi vivia…
Els grecs ja estudiaven matemàtiques?
A quart estan estudiant el patrimoni romànic de Catalunya.
A l’edat mitjana es resolien problemes amb nombres romans?
Els de quart estan visitant un supercomputador.
Tot es pot expressar matemàticament?
Avui la Maria i la Carla han anat a una fira.
Què era el cinetoscopi?
ENTRENA'T
Compartim la xocolata?
Activitat per treballar els conceptes de files i columnes a partir de la lectura d’un text.
Dibuixem un mosaic!
Activitat d’abstracció per crear un mosaic a partir d’un disseny escollit.
Fitxa Amplia. Itinerari 4
Activitats per ampliar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 4
Activitats per consolidar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Juguem a Qui és qui?
Activitat per treballar la posició de qualsevol element en una fila i una columna.
La capsa de bombons
Activitat per treballar els conceptes de fila i columna i la resolució de problemes a partir d’una situació real.
Observem un mosaic artesanal
Activitat per observar com les figures d’una rajola formen un mosaic.
Polígons en el món real
Activitat d’observar polígons en una imatge.
Quines rajoles hi ha al terra de la classe?
Activitat per observar polígons en l’entorn proper de l’alumnat.
Quants cercles hi ha?
Imatge en què els alumnes hauran de comptar el nombre de cercles que hi ha.
Quants quadrats veus?
Imatge en què els alumnes hauran de comptar el nombre de quadrats que hi ha.