En Blai improvisa un poema sobre la posta de sol, però l’Abril li recorda que el Sol “ni surt ni es pon”. Aleshores...
On és el Sol a la nit?
En Blai ha fet fotos de la Lluna en diferents dies del mes. Davant dels resultats, pensa...
Per què no veiem la Lluna sempre igual?
Mirant les fotos de l’estiu, la colla es fa moltes preguntes sobre el paisatge... i tan costerudes com aquesta!
Com es forma una muntanya?
“Què farien els rius sense pluja?”, diu el mestre. I l’Abril no entén a què treu cap una pregunta com aquesta!
D’on prové l’aigua dels rius?
La mare de l’Abril li proposa que triï un destí de vacances, però no vol ni massa fred ni massa calor.
On aniran de vacances a l’estiu?
L’àvia d’en Blai li ensenya fotos d’un creuer per la mar Bàltica, però se n’hi ha colat una...
Com és la costa europea?
La classe té previst fer una sortida a la neu, però és possible que finalment s’anul·li. I tu...
On aniries a practicar esports d’hivern?
La germana gran de la Lola es passa tot el dia parlant de la Volta, i ella n’està fins al capdamunt! I tu? Vols saber...
Qui guanyarà la Volta?
El millor paisatge de la comarca? És difícil posar-se d’acord! I si fos un paisatge de la teva comarca, ho tindries clar?
Quin és el millor paisatge?
Cada divendres les noies i els nois de tot el món es manifesten en contra del canvi climàtic. Ara et toca dir-hi la teva!
Què més pots fer pel planeta?
Al carrer fan un homenatge a dones destacades. I la Lola i l’Abril, també faran història com elles en un futur?
Amb què es fa la història?
Els de la colla no entenen la importància de les pintures rupestres que han vist durant una projecció. Què en penses tu?
Per què té valor l’art rupestre?
Quin desastre! L’Èric creu que ha trencat unes peces que hi ha al museu. Tranquil, Èric!
Tenim restes prehistòriques a prop?
La classe va de visita a Empúries, a la vora de la mar. Fa tanta calor que s’hi haurien llançat de cap!
Per què els romans en deien Mare Nostrum?
Què hi havia abans d’autopistes i carreteres? La Lola i en Blai n’estudien l’origen i es pregunten...
Què era, la Via Augusta?
ENTRENA'T
Aparells i unitats de mesura del temps
Activitat interactiva en què cal relacionar aparells meteorològics i elements del clima.
Com mesurem el clima?
Activitat en què cal identificar i definir diferents aparells meteorològics.
El temps i el clima
Activitat interactiva en què cal omplir els buits d’un text explicatiu sobre el temps i el clima.
Els climes del món
Activitat en què cal interpretar el clima de diferents indrets del món.
Els climes temperats (I)
Activitat interactiva en què cal associar amb imatges els diferents climes temperats.
Els climes temperats (II)
Activitat interactiva en què cal completar diverses afirmacions sobre els climes temperats.
Els factors climàtics
Activitat interactiva en què cal relacionar els factors climàtics amb la seva definició.
Els mapes isobàrics
Activitat interactiva en què cal identificar els símbols d’un mapa isobàric.
Fitxa Amplia. Itinerari 5
Fitxa d’activitats per consolidar o ampliar els continguts conceptuals de l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 5
Fitxa d’activitats per repassar els continguts conceptuals de l’itinerari.
Les grans zones climàtiques
Activitat interactiva en què cal situar en un mapa els climes de la Terra.
Mapa de conceptes
Activitat en què cal redactar un resum a partir d’un mapa de conceptes sobre el clima.
Què diu el mapa isobàric?
Activitat en què cal interpretar un mapa isobàric de Catalunya.
The climate
Activitat interactiva en anglès en què cal identificar conceptes relacionats amb el clima.
Com es van construir les piràmides?
Activitat que permet aprofundir en les tècniques de construcció de les piràmides egípcies.
Egipte
Activitat interactiva en què cal dir si diverses frases sobre la civilització egípcia són certes o no.
Fitxa Amplia. Itinerari 14
Fitxa d’activitats per consolidar o ampliar els continguts conceptuals de l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 14
Fitxa d’activitats per repassar els continguts conceptuals de l’itinerari.
L'art a Egipte
Activitat interactiva en què cal relacionar cada construcció amb la definició corresponent.
La Grècia clàssica
Activitat interactiva en què cal omplir els buits d’un text explicatiu sobre la civilització grega.
La civilització egípcia
Activitat en què cal descriure la societat egípcia i analitzar el paper que hi va tenir el Nil.
La civilització grega
Activitat en què cal reflexionar sobre la civilització grega i buscar informació dels seus déus i deesses.
La societat, l’economia i la religió a Roma
Activitat interactiva en què cal triar les afirmacions correctes sobre la civilització romana.
Què van construir els romans?
Activitat en què cal identificar i definir diferents construccions romanes.
Roma
Activitat interactiva en què cal associar cada construcció romana amb la seva definició.
Aprenent meteorologia: instruments meteorològics
Pàgina web de l’Agència catalana de Meteorologia.
Climate Kids
Pàgina web de la NASA adreçada a nois i noies.
Glogster
Plataforma per fer presentacions i ensenyament interactiu.
Linoit
Eina digital per fer pissares virtuals.
MeteoGlosario Visual
Glossari il·lustrat de meteorologia de l’Agència Estatal de Meteorologia.
Meteocat
Pàgina web del Servei de Meteorologia de Catalunya (Meteocat).
El laberint de Roma
Pàgina web amb informació sobre l’antiga Roma.
Fabricius
Aplicació web per aproximar-se al món dels jeroglífics egipcis.
Museu d’Arqueologia de Catalunya
Pàgina web del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries.
Proyecto Djehuty
Pàgina web amb informació sobre una excavació a Egipte.
The Roman Colosseum
Visita virtual al Colosseu de Roma.
Tomb of Menna in the Theban Necropolis
Visita virtual a la tomba egípcia de Menna.