La Maria explica als amics que dels grills de la patata que ha portat en Bini en poden sortir patateres. Té raó, la Maria?
Com podem tenir més patates?
La tieta de l’Eloi estudia la reproducció del salmons. Avui, l’Eloi ha portat unes imatges per veure els detalls del procés.
Com es reprodueixen els salmons?
El germà petit de la Carla no entén per què el seu conillet no pot jugar amb el peix a dins de l’aigua...
Per què no tots els animals respiren i mengen igual?
Sembla que la Maria no ho té fàcil per guanyar al joc d’aguantar la respiració.
Per què costa respirar, quan es té asma?
La Carla s’ha fet mal jugant a bàsquet. Li ha sortit sang una estona, però després ha parat perquè se li ha fet una crosta.
Com se’ns curen les ferides?
Avui toca verdura i truita per dinar. La Carla i en Lucas no estan gaire contents. Sempre menjarien carn...
Què hem de menjar per estar sans?
Aquest matí hi ha hagut una baralla a l’escola. Després n’hem parlat a classe. A ningú no li agrada barallar-se...
Com ens sentim a l’escola?
La Maria i l’Eloi miren amb la lupa la sorra que van recollir quan van anar d’excursió a la platja.
Què conté la sorra?
En veure l’arc de Sant Martí, la mestra ha proposat construir un disc de Newton...
D’on surten els colors de l’arc de Sant Martí?
La Maria ha portat a classe una foto d’un cotxe híbrid. Ha explicat que contamina menys que els altres.
És possible fer servir energia i no contaminar?
Avui la mestra ha tocat la guitarra. En Marcel, que és sord, s’ha posat al costat de l’amplificador i ha gaudit també de la música.
Què ens permet sentir la música?
Els de quart han fet servir brúixoles a classe. L’Eloi, la Maria i en Bini troben que és un aparell sorprenent.
Per què les brúixoles assenyalen el nord?
L’Eloi es pregunta per què en Lucas no fa servir les tisores per tallar la roba. Diu que no li agraden les màquines tan simples...
Són una màquina, les tisores?
A la Maria li interessa la tecnologia. Ha portat a classe les fitxes de la seva col·lecció sobre la invenció i l’evolució de les màquines.
Per què és important la tecnologia?
La Maria, la Carla, en Bini, en Lucas i l’Eloi han anat a l’escola de diferent manera.
I tu, com vas a l’escola?
ENTRENA'T
Els òrgans dels aparells respiratoris
Activitat per completar un text sobre els òrgans dels diferents aparells respiratoris.
Fitxa Amplia. Itinerari 3
Activitats per ampliar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 3
Activitats per repassar diferents continguts treballats en l’itinerari.
La dieta dels animals
Activitat per relacionar cada animal amb el seu aliment.
La fotosíntesi
Activitat per completar un text sobre el procés de la fotosíntesi de les plantes.
La respiració dels animals
Activitat per classificar diferents animals segons la seva respiració.
Com respiren els peixos?
Vídeo animat sobre la respiració dels peixos.