La Tània vol anar a escola i la Sofia vol fer festa. A en Bernat li encanta la seva escola, per això en Pol demana...
De qui és l’escola?
Els de la colla han portat a classe fotos de gent. Entre tots han de decidir quina relació tenen; si són...
Família, amics o veïns?
A en Pol no li agrada gens la tardor, però als seus amics de classe aquesta estació els encanta. Per això pregunta...
Què té de bo la tardor?
En Bernat està preocupat: ha oblidat l’aniversari de la seva mare. Apuntar-s’ho a la mà no ha estat una bona idea...
Per a què serveix un calendari?
En Bernat vol imitar un arbre pelat a l’hivern. No li ha quedat malament, però potser va massa abrigat!
Com és un faig a l’hivern?
Han arribat turistes al barri, i els de la colla els volen fer de guies perquè se sentin com a casa. I tu...
Què explicaries a les turistes?
Per Carnestoltes, els de la colla s’han disfressat d’oficis: cuinera, futbolista, mecànica, cambrer... Ep, un moment!
Per què la Tània va de iogurt?
Un lloc on es puguin banyar, un lloc on puguin cuidar animals, un lloc on no hi hagi gaire gent...
Què, on aniran de vacances?
Aquesta col·lecció de cromos de les estacions és una mica avorrida... Ah, és que no hi ha els adhesius!
Si és primavera, què hi falta?
Aquest dia de primavera és perfecte per passejar, comprar roses i llibres i... veure algun drac humà!
Drac, roses i llibres...?
En Bernat ha portat a classe el primer telèfon de la seva àvia: negre, gros i amb una rodeta. Però què cal fer per trucar?
Com era l’època dels avis?
Demà els de la colla faran un cim! Per no perdre’s, han de seguir la llegenda... La del mapa, no la del gegant del Pi!
Què és la llegenda d’un mapa?
En una, gavines sobre un espigó; en l’altra, un far; en la tercera, barques. S’assemblen més del que sembla!
Què tenen en comú les 3 imatges?
A la colla, els agrada que plogui, però que pari els agrada més: surten el sol i l’arc de Sant Martí, i els cargols treuen banya...
Quanta aigua cau un dia de pluja?
Quin embolic! La Tània parla de la mona, la Sofia de castanyes, en Bernat de torrons i neules, en Pol de gelats...
Qui parla de l’estiu?
ENTRENA'T
Bon temps i mal temps
Activitat interactiva sobre els conceptes “bon temps” i “mal temps”.
Com ens vestim?
Activitat per identificar la relació entre el temps atmosfèric i la roba.
El paisatge en diferents estacions
Identificació de les característiques de les estacions en diferents imatges.
El temps
Activitat interactiva per identificar diferents fenòmens atmosfèrics.
El temps i els animals
Activitat interactiva sobre la relació dels animals i el temps atmosfèric.
El temps i la natura
Activitat interactiva sobre el temps i les feines del camp.
El temps. Vídeo
Vídeo presentació de diferents fenòmens atmosfèrics.
Fitxa Amplia. Itinerari 14
Fitxa d'activitats per consolidar o ampliar els continguts conceptuals de l'itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 14
Fitxa d'activitats per repassar els continguts conceptuals de l'itinerari.
Les estacions
Activitat interactiva per identificar algunes de les característiques de les estacions.
Les estacions
Activitat d'observació del pas del temps i idenfticació de les diferents estacions.
Quin dia fa?
Activitat interactiva sobre els símbols que representen el temps atmosfèric.
Quin temps farà?
Activitat interactiva sobre la previsió del temps i els conceptes "bon temps" i "mal temps".
Quins temps farà? La previsió del temps
Activitat per interpretar la previsió del temps.
Paremiologia catalana comparada digital
Recull de dites i refranys de tota la geografia catalana.
El tiempo atmosférico para niños
Video sobre el temps atmosfèric amb vocabulari en castellà.
El tiempo y las estaciones
Joc interactiu sobre les estacions.