La Tània vol anar a escola i la Sofia vol fer festa. A en Bernat li encanta la seva escola, per això en Pol demana...
De qui és l’escola?
Els de la colla han portat a classe fotos de gent. Entre tots han de decidir quina relació tenen; si són...
Família, amics o veïns?
Els de primer estan esmorzant al pati. Per què el gos robot de la Tània no menja com tothom? No és viu?
Com són els éssers vius?
La Sofia, en Bernat, en Pol i la Tània miren unes fotografies i descriuen com són i què fan els éssers vius que hi surten…
Tots els éssers vius són iguals?
La Tània, en Pol i la Sofia es miren al mirall... Totes les persones som iguals? Sentim coses diferents? Canviem?
Com som?
A en Pol li agrada mirar la pluja i sentir el soroll de les gotes. Amb quines parts del cos podem notar que plou?
Com ens adonem del que passa?
A la Tània i a en Pol els crida l’atenció l’audiòfon que porta l’Íria? Per a què deu servir?
Tots hi veiem, hi sentim, notem... igual?
A la classe de primer han jugat a veure qui és més alt. Com ho poden saber? Són igual d’alts que l’any passat?
Com sabem que hem crescut?
En Bernat està preocupat: ha oblidat l’aniversari de la seva mare. Apuntar-s’ho a la mà no ha estat una bona idea...
Per a què serveix un calendari?
ENTRENA'T
En Bernat vol imitar un arbre pelat a l’hivern. No li ha quedat malament, però potser va massa abrigat!
Com és un faig a l’hivern?
Han arribat turistes al barri, i els de la colla els volen fer de guies perquè se sentin com a casa. I tu...
Què explicaries a les turistes?
Per Carnestoltes, els de la colla s’han disfressat d’oficis: cuinera, futbolista, mecànica, cambrer... Ep, un moment!
Per què la Tània va de iogurt?
Un lloc on es puguin banyar, un lloc on puguin cuidar animals, un lloc on no hi hagi gaire gent...
Què, on aniran de vacances?
Després del pati, a la classe de primer parlen sobre què han menjat per esmorzar.
Tot el que mengem és saludable?
Com que la Sofia es raspalla les dents molt bé, ensenya a en Bernat com es fa, perquè a ell li costa.
Per què cal rentar-se les dents?
Aquesta col·lecció de cromos de les estacions és una mica avorrida... Ah, és que no hi ha els adhesius!
Si és primavera, què hi falta?
Aquest dia de primavera és perfecte per passejar, comprar roses i llibres i... veure algun drac humà!
Drac, roses i llibres...?
En Bernat ha portat a classe el primer telèfon de la seva àvia: negre, gros i amb una rodeta. Però què cal fer per trucar?
Com era l’època dels avis?
ENTRENA'T
A en Pol se li ha trencat el camió. Com podrà tornar a posar el cargol que li falta a la roda?
Les màquines ens ajuden?
La Tània vol comprar un regal per als seus cosins. Un és un bebè i a l’altre li agrada fer volar avions. No sap què triar...
Quin avió volarà millor?
Demà els de la colla faran un cim! Per no perdre’s, han de seguir la llegenda... La del mapa, no la del gegant del Pi!
Què és la llegenda d’un mapa?
En una, gavines sobre un espigó; en l’altra, un far; en la tercera, barques. S’assemblen més del que sembla!
Què tenen en comú les 3 imatges?
A la colla, els agrada que plogui, però que pari els agrada més: surten el sol i l’arc de Sant Martí, i els cargols treuen banya...
Quanta aigua cau un dia de pluja?
Avui la Sofia ha portat el seu conill a la classe i ha explicat com cal cuidar-lo.
Què necessita cada animal?
En Bernat ha passat el cap de setmana en una casa rural. Ha portat una fotografia d’un vedell amb la seva mare.
Ens assemblem als vedells, les persones?
Els de primer han anat al bosc. La Tània ha menjat molts gerds. Per què li deuen servir els gerds a la planta?
Per què moltes plantes fan fruits?
Avui la Tània i la Sofia són les encarregades de l’hort. Què en faran, del que han collit?
Per què tenim horts?
ENTRENA'T
El camaleó
Vídeo sobre com menja el camaleó i activitat de comprensió associada.
El goril·la i la seva cria
Vídeo sobre una cria de goril·la i activitat de comprensió associada.
Els animals
Activitat interactiva per identificar els animals com a éssers vius.
Els éssers vius
Activitat interactiva per identificar els éssers vius.
Fitxa Amplia. Itinerari 3
Activitats per ampliar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 3
Activitats per repassar diferents continguts treballats en l’itinerari.
Neix un pollet
Vídeo sobre el naixement d’un pollet i activitats de comprensió i reflexió associades.
Què mengen?
Joc de les parelles (per imprimir) per relacionar cada animal amb el seu aliment.
Bon temps i mal temps
Activitat interactiva sobre els conceptes “bon temps” i “mal temps”.
Com ens vestim?
Activitat per identificar la relació entre el temps atmosfèric i la roba.
El paisatge en diferents estacions
Identificació de les característiques de les estacions en diferents imatges.
El temps
Activitat interactiva per identificar diferents fenòmens atmosfèrics.
El temps i els animals
Activitat interactiva sobre la relació dels animals i el temps atmosfèric.
El temps i la natura
Activitat interactiva sobre el temps i les feines del camp.
El temps. Vídeo
Vídeo presentació de diferents fenòmens atmosfèrics.
Fitxa Amplia. Itinerari 25
Fitxa d'activitats per consolidar o ampliar els continguts conceptuals de l'itinerari.
Fitxa Repassa. Itinerari 25
Fitxa d'activitats per repassar els continguts conceptuals de l'itinerari.
Les estacions
Activitat interactiva per identificar algunes de les característiques de les estacions.
Les estacions
Activitat d'observació del pas del temps i idenfticació de les diferents estacions.
Quin dia fa?
Activitat interactiva sobre els símbols que representen el temps atmosfèric.
Quin temps farà?
Activitat interactiva sobre la previsió del temps i els conceptes "bon temps" i "mal temps".
Quins temps farà? La previsió del temps
Activitat per interpretar la previsió del temps.
Paremiologia catalana comparada digital
Recull de dites i refranys de tota la geografia catalana.
El tiempo atmosférico para niños
Video sobre el temps atmosfèric amb vocabulari en castellà.
El tiempo y las estaciones
Joc interactiu sobre les estacions.