-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
D’acord amb el que hem planificat en la fase anterior, comencem les fases d’investigació del projecte.
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...- S’han de respectar les preferències de cadascú per un joc o altre, ja que responen a interessos i aptituds personals.
OBJECTIUS- Conèixer i testar diferents jocs i joguines.
- Classificar joguines segons diferents criteris.
- Reflexionar sobre les preferències pròpies a l'hora de jugar.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUESÀrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Llengua castellana y literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Llengua estrangera
CE1. Prendre consciència de la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural per afavorir la transferència lingüística, identificar i rebutjar estereotips i prejudicis lingüístics i valorar aquesta diversitat com a font de riquesa cultural.
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALSIndicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
CPSAA4. Reconeix el valor de l’esforç i la dedicació personal per a la millora del seu aprenentatge i adopta postures crítiques quan es produeixen processos de reflexió guiats.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...- L'ús d'una font suggerida en la recerca.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació al joc.
- La comprensió oral d'instruccions i descripcions exposades pels altres (mestre o companys).
- La comprensió lectora de textos de la vida quotidiana (instruccions o descripcions de jocs). (en català, castellà i anglès).
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El coneixement i l'aplicació de les normes de conversa: demanar el torn de paraula i tenir respecte vers els altres.
- L'obtenció i la representació de dades (compleció d'una taula de doble entrada).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNES- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual
-
Materials
-
Materials de l’activitat
Altres Materials
- Jocs de taula i joguines (que ja tenim a l’aula i que portin els alumnes de casa).
-
Descripció de l'activitat
D’acord amb el que hem planificat en la fase anterior, comencem les fases d’investigació del projecte.
- S’han de respectar les preferències de cadascú per un joc o altre, ja que responen a interessos i aptituds personals.
- Conèixer i testar diferents jocs i joguines.
- Classificar joguines segons diferents criteris.
- Reflexionar sobre les preferències pròpies a l'hora de jugar.
Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengua catalana i literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE4. Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea de Llengua castellana y literatura
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Llengua estrangera
CE1. Prendre consciència de la diversitat lingüística i cultural a partir del reconeixement de les llengües de l’alumnat i la realitat plurilingüe i pluricultural per afavorir la transferència lingüística, identificar i rebutjar estereotips i prejudicis lingüístics i valorar aquesta diversitat com a font de riquesa cultural.
CE2. Comprendre i interpretar textos orals i multimodals, i identificar el sentit general i la informació més rellevant, valorant, de manera progressivament autònoma, aspectes formals i de contingut bàsics per construir coneixement, formar-se opinió i eixamplar les possibilitats de gaudi i lleure.
Àrea de Matemàtiques
CE6. Comunicar i representar, de forma individual i col·lectiva, conceptes, procediments i resultats matemàtics utilitzant el llenguatge oral, escrit, gràfic, multimodal, en diferents formats, i la terminologia matemàtica adequada, per donar significat i permanència a les idees matemàtiques.
Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
CPSAA4. Reconeix el valor de l’esforç i la dedicació personal per a la millora del seu aprenentatge i adopta postures crítiques quan es produeixen processos de reflexió guiats.
- L'ús d'una font suggerida en la recerca.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació al joc.
- La comprensió oral d'instruccions i descripcions exposades pels altres (mestre o companys).
- La comprensió lectora de textos de la vida quotidiana (instruccions o descripcions de jocs). (en català, castellà i anglès).
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El coneixement i l'aplicació de les normes de conversa: demanar el torn de paraula i tenir respecte vers els altres.
- L'obtenció i la representació de dades (compleció d'una taula de doble entrada).
- La participació i la valoració del treball en grup per aconseguir objectius concrets.
- Expositiva
- Manipulativa
- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual
Materials de l’activitat
Altres Materials
- Jocs de taula i joguines (que ja tenim a l’aula i que portin els alumnes de casa).