Inspirem-nos

Descobrirem alguns pintors del nostre patrimoni, de diferents èpoques. A partir del treball per racons, ens fixarem en les obres i analitzarem què hi veiem i què ens transmeten. Posarem en comú totes les respostes i conversarem sobre les obres que hem vist. Per acabar, mirarem quines obres podem reconèixer i si sabem relacionar-les amb el seu títol.

Continguts i objectius

LES FASES DEL PROJECTE

Continuem investigant per resoldre el nostre repte.

ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...
  • Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
  • Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
OBJECTIUS
  • Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
  • Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural

CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.

CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.

Àrea de Llengües

CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.

CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.

Àrea d'Educació artística

CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.

CE3. Experimentar i crear amb les possibilitats del so, la imatge, el cos i els mitjans digitals i multimodals, mitjançant activitats i experiències que incorporin l’aprenentatge autoregulat per expressar i comunicar coneixements, idees, sentiments i emocions. 

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS

Indicadors operatius de la Competència digital

CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.

Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre

CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.

EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...
  • La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
  • La recollida i comparació de dades en taules simples.
  • La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
  • La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
  • El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
  • L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
  • L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
  • La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
  • L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
  • La participació i la valoració del treball en grup.

Organització d'aula

METODOLOGIA
  • Expositiva
  • Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNES
  • Grup classe
  • Grups petits
  • Treball individual

Materials


Descripció de l'activitat

LES FASES DEL PROJECTE

Continuem investigant per resoldre el nostre repte.

ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...
  • Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
  • Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
OBJECTIUS
  • Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
  • Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural

CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.

CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.

Àrea de Llengües

CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.

CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.

Àrea d'Educació artística

CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.

CE3. Experimentar i crear amb les possibilitats del so, la imatge, el cos i els mitjans digitals i multimodals, mitjançant activitats i experiències que incorporin l’aprenentatge autoregulat per expressar i comunicar coneixements, idees, sentiments i emocions. 

COMPETÈNCIES TRANSVERSALS

Indicadors operatius de la Competència digital

CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.

Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre

CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.

EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...
  • La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
  • La recollida i comparació de dades en taules simples.
  • La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
  • La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
  • El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
  • L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
  • L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
  • La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
  • L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
  • La participació i la valoració del treball en grup.
METODOLOGIA
  • Expositiva
  • Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNES
  • Grup classe
  • Grups petits
  • Treball individual