-
Continguts i objectius
-
LES FASES DEL PROJECTE
Continuem investigant per resoldre el nostre repte.
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...- Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
- Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
OBJECTIUS- Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
- Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUESÀrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengües
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea d'Educació artística
CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.
CE3. Experimentar i crear amb les possibilitats del so, la imatge, el cos i els mitjans digitals i multimodals, mitjançant activitats i experiències que incorporin l’aprenentatge autoregulat per expressar i comunicar coneixements, idees, sentiments i emocions.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALSIndicadors operatius de la Competència digital
CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES TREBALLA COMPETENCIALMENT...- La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
- La recollida i comparació de dades en taules simples.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
- L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
- La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
- L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
- La participació i la valoració del treball en grup.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNES- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual
-
Materials
-
Materials de l’activitat
-
Descripció de l'activitat
Continuem investigant per resoldre el nostre repte.
- Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
- Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
- Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
- Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
Àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural
CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i els fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.
CE4. Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.
Àrea de Llengües
CE3. Produir textos orals i multimodals amb coherència, claredat i registre adequats, atenent les convencions pròpies dels diferents gèneres discursius i participar en interaccions orals variades, amb autonomia, per expressar idees, sentiments i conceptes; construir coneixement; establir vincles personals.
CE5. Produir textos escrits i multimodals, amb adequació, coherència i cohesió, i aplicant estratègies elementals de planificació, redacció, revisió, correcció i edició, amb regulació dels iguals i autoregulació progressivament autònoma i atenent les convencions pròpies del gènere discursiu triat, per construir coneixement i donar resposta de manera informada, eficaç i creativa a demandes comunicatives concretes.
Àrea d'Educació artística
CE1. Descobrir propostes artístiques de diferents cultures, èpoques i estils, mitjançant la percepció i la vivència, per desenvolupar la curiositat, el respecte i el gaudi.
CE3. Experimentar i crear amb les possibilitats del so, la imatge, el cos i els mitjans digitals i multimodals, mitjançant activitats i experiències que incorporin l’aprenentatge autoregulat per expressar i comunicar coneixements, idees, sentiments i emocions.
Indicadors operatius de la Competència digital
CD3. Participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
Indicadors operatius de la Competència personal, social i d'aprendre a aprendre
CPSAA3. Reconeix i respecta les emocions i experiències dels altres, participa activament en el treball en grup, assumeix les responsabilitats individuals assignades i aporta estratègies cooperatives dirigides a la consecució d’objectius compartits.
- La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
- La recollida i comparació de dades en taules simples.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
- L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
- La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
- L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
- La participació i la valoració del treball en grup.
- Expositiva
- Manipulativa
- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual